Köpvillkor
Information om köpvillkor och användning av presentkort
1. Om Företagarna Arvidsjaur
Föreningen har sitt säte i Arvidsjaur, (org. 899100-0145). Föreningens postadress är Östra skolgatan 18C, 933 31 Arvidsjaur. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till arvidsjaur@foretagarna.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
2. Beställning
Beställning av presentkort sker på hemsidan arvidsjaurpresetkort.se. Om du är privatperson och vill köpa presentkort gå då in på fliken köp presentkort som privatperson, betalning sker med Swish. Om du är ett företag och ska köpa presentkort gå då in på fliken köp presentkort som företag, betalning sker genom faktura. Fakturan skickas med hjälp av Fortnox.
3. Leverans
När du slutfört din beställning skickas presentkortet till din angivna e-postadress. Om du inte fått något mail, vänta då några minuter. Om inget mail har kommit efter att du väntat, kontrollera även skräpposten. Om mailet inte finns där heller, eller att du angivit fel mailadress kontakta oss då via e-post till arvidsjaur@foretagarna.se så fort som möjligt så löser vi det.
4. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 0% moms.
5. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. (OBS! Gäller ej fysiskt köp över disk eller i butik.)
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till arvidsjaur@foretagarna.se. I ditt meddelande ska ditt namn, e-postadress och presentkortskoden framgå. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar skicka ångermeddelandet.
5.2 Ångerrätten gäller inte:
Vid köp av produkten över disk. Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. Alltså att presentkortet är använt i en butik och inlösning av ett belopp skett. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
6. Reklamation och klagomål
Vid fel på presentkortet eller att det blivit felexpedierat när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till arvidsjaur@foretagarna.se. Ange ditt namn, e-postadress, presentkortsnummer och en beskrivning av felet. Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
8. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Bilderna återger inte produkternas utseende.
9. Personuppgifter
Genom att handla hos Företagarna Arvidsjaur accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning. Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
9.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
9.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order lagrar vi din e-postadress och telefonnummer. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
9.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
9.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Bilderna återger inte produkternas utseende.
9.4.1 Betalleverantör
Vid genomförande av köp som privatperson delas information med vår betalleverantör Swish. Det som delas är ditt telefonnummer. Om du köper presentkort som företag så delas dina fakturauppgifter (företagsnamn, e-post, organisationsnummer, adress och telefonnummer) med vår betalleverantör Fortnox. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
9.4.2 Felaktiga kontaktuppgifter
Om ett presentkort inte kan levereras på grund av felaktigt angiven e-postadress eller telefonnummer, kan vi komma att använda de angivna uppgifterna i syfte att kontakta dig och rätta till felet. Detta görs enbart för att kunna fullfölja beställningen och säkerställa att presentkortet levereras till rätt mottagare.
9.4.3 Fraktbolag
För att kunna leverera mailet med presentkortet till dig så delar vi den angivna mailadressen till Amazon Web Services Simple Email Service som är våran mailleverantör.
9.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
9.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
9.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Med undantag för uppgifter som krävs för att vi ska kunna hålla vårt avtal till dig som kund. Ett annat exempel är om vi måste ha uppgifterna för att uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
9.8 Så skyddar och behandlar vi dina personuppgifter
För att säkerställa driftsäkerhet, teknisk support, felsökning och för att förebygga bedrägerier och missbruk loggar vi viss information i samband med beställningar och användning av våra tjänster.
- E-postadress, telefonnummer, företagsnamn och organisationsnummer i samband med beställningar
- Antal beställda presentkort, fakturauppgifter samt annan beställningsrelaterad information
Dessa uppgifter loggas i våra systemloggar i syfte att kunna hantera tekniska problem, verifiera beställningar, spåra misstänkt aktivitet och förbättra tjänstens säkerhet och användbarhet. Loggningen utgör en del av vår avtalsuppfyllelse och vårt berättigade intresse av att driva och skydda tjänsten.
Loggarna är endast tillgängliga för behörig personal och delas inte med tredje part utan rättslig grund. Uppgifterna sparas i högst 12 månader eller så länge det krävs för att uppfylla rättsliga skyldigheter, exempelvis enligt bokförings- eller säkerhetslagstiftning.
Genom att använda våra tjänster och godkänna dessa villkor samtycker du till att denna typ av behandling av personuppgifter får ske som en del av vår tekniska drift, felsökning och säkerhetsarbete.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
10. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren.
11. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se här. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.